Etusivu
Yritys
Ideologia
Tuotekonsepti
TYÖKALUT
VALMENNUSPROSESSIT
Contrakt - sopimus tulevaisuuden toimenpiteistä
Coukku - yrityksen kulttuurin voi tarttua
Colttu - sovittamisen haasteet
COPPA - pääperiaatteet
Lähiverkosto
Yhteydenotto
CONTTORI
Ajankohtaista



Mitä MYYNTIESTEET (Sales Call Reluctance®) ovat?


Myynti on jokaisen liikevaihdon kasvua havittelevan yrityksen tärkein prosessi.
Ei ole vain kyse olemassa olevan asiakaskunnan kehittämisestä, vaan myös uusien hankkimisesta.
Jos haluat myydä enemmän, Sinun on haettava uusia asiakkaita, prospekteja enemmän.
Kaikki myynnin parissa työskentelevät tietävät tämän – se ei ole ongelma. Tänä päivänä yritykset hukuttavat myyjänsä erilaisiin kurssiohjelmiin – on tavoiteohjausta, asiakashuoltoa, neuvottelu- ja myyntitekniikkaa jne.

Ongelmana on saada ammattimyyjät soveltamaan oppimaansa.

Ammattimaisen myyntijohdon kriittinen kysymys kuuluu: ”Miten saada myyjät soveltamaan oppimaansa?”. Riippumatta siitä, miten hyvä koulutus tai valmennus on ollut, investointi ei maksa itseään ennen kuin myyjä on kontaktoinnut riittävän määrän potentiaalisia asiakkaita. Useimmat eivät tätä tee, koska eivät osaa. 80 % myyntityössä aloittavista myyjistä eivät ”selviä hengissä” edes vuotta. Selitys on yksinkertainen. He eivät myy tarpeeksi. He eivät myy tarpeeksi, koska heillä ei ole tarpeeksi ihmisiä (prospekteja), joille myydä ja siksi, että he eivät etsi riittävästi uusia asiakkaita, prospekteja päivittäin.
Syynä on pelko.

Mitä Harvardissa ei vielä opeteta!

Nykyisin ei riitä, että olet hyvä siinä mitä teet. Menestyäksesi Sinun on varmistettava, että muut tietävät kuka olet ja missä olet hyvä. Nykyaikaisen urakehityksen perustana on sellainen itsensä edistäminen (”self promotion”), joka ei tapahdu muiden kustannuksella.
Tämä on usealle meistä vaikeaa johtuen taustasta, kasvatuksesta ja aikaisemmista kokemuksista.

Asiantuntijat kutsuvat tätä ”itsensä edistämisen peloksi” ja kyseessä ei ole mikään myytti, markkinoinnin iskulause tai keksitty ongelma. Asia on mitä suurimmassa määrin todellisuutta.
Se johtaa siihen, että osaavia suorittajia ei riittävästi arvosteta, huomioida tai heidät jätetään jopa palkitsematta.
Tutkimukset osoittavat, että nämä myynnin ja itsensä edistämisen esteet voivat tehdä Sinusta työttömän aikakaudella, jolloin harjoitetaan uudelleen organisointia, organisaation sopeuttamista markkinoiden tarpeisiin ja alasajoa. Ansaitsetko sen mikä Sinulle kuuluu?


Esteitä esiintyy kaikkiaan kaksitoista ja ne on lyhyesti kuvattu oheisessa .pdf tiedostossa.

» LYHYET MYYNTIESTEIDEN KUVAUKSET (.pdf tiedosto)

» Miksi myyjät eivät prospektoi?

» Valmennuksen rakenne

 
  Concess Oy www.concess.fi