COMEdiA - MYYNNIN EDISTÄMISEN ALUEET
Kun myynti tökkii se ei paljon naurata.
Tarjoamme tilalle toisenlaisen COMEdia:n.
COMEdiAn jossa päärooleissa ovat organisaatio, myyjä ja asiakas.
Kaikki kolme voivat pahimmassa tapauksessa toimia tehokkaan myynnin esteinä.
Siksi COMEdiA-prosessi ottaa kaikki kolme tarkastelun kohteeksi.
Kun myyntiä halutaan tehostaa on perinteisesti ryhdytty kouluttamaan myyjiä "myymään enemmän ja paremmin".
Usein tehokkuus, tai paremminkin sen puuttuminen, on kuitenkin kiinni siitä, että organisaatiota ei ole viritetty tehokasta myyntiä tukemaan, tai että myyntihenkilöstö toimii liian heikosti yrittäessään hankkia uusia myyntimahdollisuuksia.
Siksi paras tehonlisäys syntyy siitä, että toimitaan oikealla olevan kuvan kaikilla kolmella alueella.
MYYNNIN TEHOKKUUS
Kun myyntitehokkuuteen halutaan vaikuttaa tulee siis tarkastelun kohteena olla ainakin seuraavat kolme osa-aluetta:
1. Organisaation tuki tehokkaalle myyntitoiminnalle
(Kutsumme tähän osa-alueeseen liittyviä haittoja nimellä OrganisaatioEsteet)
Klikkaa yllä olevan kuvan vastaavaa kohtaa. |
2. Myyntihenkilöiden kyky kontaktoida ja etsiä uusia potentiaalisia asiakkaita
(Kutsumme tätä toimintaa vaikeuttavia pelkoja MyyntiEsteiksi)
Klikkaa yllä olevan kuvan vastaavaa kohtaa. |
3. Myyntihenkilöiden kyky jalostaa nk. prospektit maksaviksi asiakkaiksi ja partnereiksi
(Kutsumme tässä tarvittavia taitoja OstoEsteiden voittamiseksi)
Klikkaa yllä olevan kuvan vastaavaa kohtaa. |
|