Mitä tehdä?
Koska kenttä on laaja on ensin inventoitava millä osa-alueilla esiintyvät suurimmat haasteet.
Lääkettä ei kannata määrätä ennen kuin diagnoosi on tehty.
Kulttuuri-inventaariosta on syytä lähteä liikkeelle koska organisaatiokulttuurit muuttuvat hyvin hitaasti.
Tähän tarkoitukseen soveltuu COUKKu-prosessi (COUKKu= Concess Uusi Kilpailukykyinen Kulttuuri), jonka tuloksena aikaansaadaan yhdessä sovittu ohjelma jolla mahdolliset kulttuurikuilut kurotaan umpeen.
Henkilöstön potentiaali myyntiin (osaaminen, työskentelyedellytykset ja motivaatio) voidaan selvittää asiakasorganisaatiota varten rakennetulla CONSTI-nettikyselyllä
(CONSTI= Concess Sisäisen Toiminnan Inventaari).
Muut osa-alueet inventoidaan ja kyselyjen tulokset varmennetaan haastattelemalla avainhenkilöitä.
Kerättyjen tietojen pohjalta rakentuu täsmäohjelma OrganisaatioEsteiden raivaamiseksi ja perustan tervehdyttämiseksi.
Kun tämä on tehty voidaan katse suunnata muuhun myyntiä tehostavaan kehittämiseen.
|
|
 |